Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Till Junie.

Publicerad 2010-05-31 20:29:12 i Allmänt


Du ska veta att vi längtat, min vän,
att vi av glädje snart kan spricka
och egentligen hade vi nog alla på känn
att vår guldklimp var en flicka

Och just nu kan vi precis bara ana
vem du är och vad du vill
Men du har redan blivit en underbar vana
bara genom att finnas till

Ibland blir saker lite upp och ner
det kan bli liksom snett och på svaj
Men tänk så fantastiskt det är när det sker
att det kan komma en liten Junie i maj

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-05-31 23:04:44

Va roligt!! Hoppas allt gick bra!

Va fint namn!!

Herre Gud jag har aldrig sett ett provtagningsplåster se så stort ut som på hennes lilla hand=)

Postat av: sara

Publicerad 2010-06-01 08:35:16

Vilken underbaring! Och Caroline.. du kan tjäna kosing på dina vackra dikter. Jag lovar att det finns inte en mamma i hela sverige som kan hålla borta tårarna när man läser vad du skrivit till Sigge, Alde och Junie. Älskar dig, längtar så tills du kommer hit! Puss!

Postat av: Carin

Publicerad 2010-06-01 14:32:00

Va roligt med ännu ett syskonbarn! Och vilken fin dikt du skrivit Caroline! Du är ju jätteduktig! Håller med Sara, du borde verkligen ge ut dessa dikter i bokform, tror säkert att många skulle köpa dem! Hoppas allt är bra annars! Många kramar

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-06-01 17:06:41

Vad söta ni är, allihop!

Kram på er. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela