Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Little star.

Publicerad 2010-03-05 18:43:16 i Allmänt



Lite tidigare än väntat ville du komma ut, och det fick du mer än gärna
Då fick vi ju äntligen träffa dej till slut - en alldeles ny liten stjärna

Och fastän du precis börjat finnas och börjat lysa upp våra liv med din glans
är det som att vi inte kan minnas att du en gång var nån annanstans

Så välkommen till världen, det är ingen hemlighet
att tillsammans med dina syskon är du det finaste jag vet

Moster älskar dej!

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2010-03-06 08:39:46

Har du skrivit den? Du är helt otrolig.. det var bland det finaste jag har läst! Du är fantastisk på att skriva dikter!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-06 12:22:27

Jag instämmer! Kunde inte läsa utan att gråta, Jonas fick läsa klart. Denna dikt kommer vi att spara, rama in och hänga upp på Aldes rum. Tack lillsyrran/moster Caroline

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-03-06 13:33:44

Tack Sara, vad gullig du är. :)

Ibland har jag lätt för att hitta ord när det kommer rakt från hjärtat.



Varsågod Cina, är hemma i Gbg nu men längtar redan tillbaka till er!

Postat av: Jonas

Publicerad 2010-03-06 21:18:27

Hej!



Jag skickade länken till mor och far, och bad dem läsa dina inlägg om Alde. När jag sen ringde till dem och frågade de vad de tyckte, sa de att de hade suttit och gråtit medans de läste det. Tack för att du skriver ner det vi andra känner, men inte får fram i ord.

Postat av: Emina

Publicerad 2010-03-09 04:57:26

Grattis Carro,,,vad fin han är! En riktig sötnos! Dikten är lika fin som han!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela