Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Thorsten Flinck.

Publicerad 2010-07-08 09:24:07 i Allmänt



Igår var Jonathan och jag och tittade på denna man. Var nästan lite nervös innan allt drog igång, för det känns som att allt kan hända med honom och att se på när människor gör bort sej är ju bland det mest smärtsamma som finns. MEN. Fan vad bra han var. Bäst var när han läste "Vingen" av Kent Andersson och tolkningen av Björn Afzelius fina Balladen om K. En mycket bra sommarkväll!

Vi går alla omkring med en vinge
som vi inte kan flyga med
som blir till en börda för oss
som vi måste smyga med

Vi hade nog kunnat flyga
om inte alla självutnämnda vicevärdar
skolmästare
och alla dom praktiska, taktiska,
nitiska, kritiska,
anemiska, akademiska,
felfinnarna med pekpinnarna
hade sagt:
Du kan väl  inte flyga!
Håll dig på marken, din envingade jävel!

Och drömmer du ens om att våga
med ett enda vingeslag
pröva din flygförmåga
så tar vi din vinge en dag!
Vi går alla omkring med en vinge,
en dröm, en längtan, en sång.
Tänk om våra vingar finge
flyga tillsammans en gång!


Hur ser din vinge ut och vart vill du flyga med den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela