Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Och förresten...

Publicerad 2010-01-12 10:21:28 i Allmänt


... så är jag så trött på sånt här. Oj då, vilda djur som desperat försöker gnaga sej ur sin fångenskap, vad förfärligt! Det fanns kanske ingen annan utväg än att skjuta vargarna, jag lägger mej inte i det, men det är så dåligt av media att fortsätta måla upp vargen som nån slags fiende till människan. Tror nån på fullaste allvar att det var människoslakt dom ville ut och roa sej med? Vargar skiter i människor. Dom ville ut och döda några får och leva i det fria, som vargar ska leva. Skånes djurpark vet inte om dom ska ta in fler vargar. Bra, tycker ni ska låta bli! Och att alla andra djurparker ska följa ert exempel, för att i det långa loppet läggas ner helt.

Men det är en annan femma. Tycker bara att hetsen om vargar kan sluta nån jävla gång. Det finns andra "farliga" djur i Sverige, djur som faktiskt HAR dödat svenskar dom senaste 200 åren. Du möter nog hellre en varg än en björn till exempel. Sen förstår jag också att det inte är så roligt för folk att få sina boskap dödade. Men det är väldigt konstigt att människor kan vara så rädda över att ha en varg några hundar meter bort medan det känns helt okej att ha en hund i sitt hem. Båda är djur, även om den ena är tam. Tänderna är lika vassa för det.

Nu vill jag inte att alla ska bli rädda för sina husdjur bara för det. Men man kanske kan vara lite selektiv med vilka faror man väljer att utmåla som dom största.

Kommentarer

Postat av: Vän av ordning

Publicerad 2010-01-12 14:17:18

Du drar in fett med stålar på reklamen va?

Postat av: To

Publicerad 2010-01-13 20:13:49

Om man har barn som går hem från bussen genom skogen eller jakthund i resonerar man nog lite annorlunda. En varg är inte riktigt en hund....

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-01-13 21:49:14

Jag bara VÄNTADE på en kommentar från dej. Haha.



Vargar angriper fortfarande inte människor. Och vilka barn går hem från skolan genom skogen, förresten - Barnen från Frostmofjället?



Och jag är den första att beklaga om en hund blir dödad eftersom jag är den kanske största hundnörden som finns, men det är inte så jäkla konstigt att sånt händer när hunden kommer in på deras revir? Vad ska vargarna göra, vifta på svansen och backa undan som en konflikträdd Bond?



Men ja, det är en svår fråga som skapar mycket debatt. Fattar bara inte varför folk är så oproportionerligt rädda. Och varför vi anser oss själva ha större rätt till skog och mark än dom varelser som faktiskt BOR där.



Vi kunde gott skjutit av lite människor istället för varg, det hade skapat mer trygghet.

Postat av: To

Publicerad 2010-01-14 08:10:48

vurmar du lika mycket för fästingar och mygg? ;-)

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-01-14 11:17:34

Fästingar och mygg är inte varelser, det är parasiter. Haha.



Tog argumenten slut nu? ;)

Postat av: Dp

Publicerad 2010-01-14 22:22:03

Tycker vargar och hundar borde utrotas!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela