Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Nedräkning.

Publicerad 2010-12-22 23:30:52 i Allmänt


Idag är det inte bara dan före dan före dopparedan utan även precis en månad kvar tills jag packar ihop och styr kosan mot mitt nya liv.

Visst, julen i all ära (för jag älskar verkligen den här tiden på året) men den får hemskt gärna vara överstökad ganska snabbt. För nu längtar jag så mycket att jag kan spricka och det mesta fram tills 22 januari känns uppriktigt sagt som tomgång.

Men hela den längtiga grejen får mej samtidigt att fundera lite; jag var precis lika spänd och förväntansfull för lite drygt sex år sen när jag skulle flytta till Göteborg och börja läsa på socionomprogrammet. Det var ett nytt liv jag ville ha då också. Sen kom nya drömmar och nya mål. Det kanske är så att jag helt enkelt aldrig blir nöjd. Visserligen kan man ju välja ifall man ska se det som nåt bra eller dåligt.

Dock ska man komma ihåg detta - jag var 19 år då. På något vis vill jag ändå tro att jag har lite mer koll nu. Och att jag är en gnutta tryggare i mej själv.

Oavsett så är min magkänsla bättre än någonsin. Det räcker för mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela