Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Jag blir beklämd.

Publicerad 2010-12-08 01:12:44 i Allmänt


Eftersom min lägenhet är väldigt datorlös blir det, tyvärr, en del teve nuförtiden. Och idag tittade jag på Efter tio. Bara programledaren är ju en anledning att bli upprörd, för jag är fullständigt förbryllad över det faktum att Malou von Sivers får ha ett eget program. Är det INGEN i ledningen på Tv4 som lägger märke till nivån på hennes "journalistik"?

Nåja. Det är ett inlägg för sej. Idag blev jag mest upprörd över en av gästerna. Temat var nämligen singlar och deras dejtande och en av gästerna var Marie Hagberg som tydligen är dejtingkonsult (bara den titeln får mej att undra vad fan det är frågan om egentligen) och expert i kärlek. Självutnämnd, tydligen. Malou hade imponerande nog den goda smaken att fråga hur man kan vara expert i nåt sånt varpå Marie svarade "Ja, men jag har ju studerat människor och deras beteenden i kärleksrelationer sen jag var sju år..." På riktigt, det var hennes svar.

Okej. Jag har studerat samma sak sen jag var fyra, vad är jag då, ett jävla orakel? Herregud. ALLA människor observerar och studerar andra, det är liksom lite det allting går ut på. Men inte nog med detta. Marie hade (som alla viktiga människor) ett eget namn på sitt förhållande. Hon har nämligen ett distansförhållande och 99.9 % av alla andra som lever i en sådan situation skulle benämna sej själva som "särbo". Men inte Marie, inte! "Kärbo" heter det naturligtvis i hennes värld. Det är så man kan spy.

Och var man inte illamående förr så blev man det definitivt när man fick reda på vad hon tar för att dela med sej av sin expertis. "Du kostar ju ganska mycket?" (Malou ställer som bekant aldrig några riktiga frågor, hon konstaterar bara saker.) "Ja, men vad är kärleken värd?" kontrade då Marie, allas vår expert, innan hon berättade att hon säljer ett paket på tre lektioner a' 45 min. För varje lektion ska den kärlekskranka singeln punga ut med 1200 kr. "Men då är det verkligen fullspäckade 45 minuter!"

Jag undrar fortfarande om det här var på riktigt. Får sånt här fortgå? Borde hon inte anmälas?

 



Tack, men nej tack.
Då är jag fan hellre singel.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-12-08 09:21:05

Haha, vilket skämt!

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-12-08 09:21:48

För övrigt är ordet "beklämd" väldigt underskattat. JAg använder det ofta nu för tiden.

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-12-08 12:53:05

Jag har också insett dess storhet sen vi pratade om det sist du var hos mej! Så många känslor inryms i det. Och en genuin oro för vart mänskligheten är på väg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela