Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Mitt lilla hjärta och jag.

Publicerad 2010-08-30 12:05:57 i Allmänt

Det är väl märkligt ändå. Hur man tror att man till slut kommit underfund med sej själv och sen upptäcker att man fortsatt i samma gamla mönster utan att förändra det mest grundläggande.

Detta har jag sagt i år: "Jag ska satsa på mej själv och vara ensam!"

Detta har jag gjort i år: Satsat på mej själv och dejtat ändå.

Har det blivit bra?

Ja, i en månad ungefär. Kär i kärleken, hög på spänningen, "den HÄR gången är det annorlunda, vi klickar som fan, han behandlar mej bättre än någon gjort på länge, han förstår mej, jag vågar slappna av i hans sällskap."

Och sen...

Du. Det här räcker nog inte.

Nej, inte för mej heller.

Och så raderar man alla sms, minns precis var man befann sej när man läste dom, minns precis vad man tänkte. Men kommer också ihåg känslan av att allt var lika tillrättalagt som inredningen i senaste IKEA-katalogen.

Och är man snarare lättad än ledsen, då vet man att det inte var meningen.

Fast det betyder inte att man inte blir ledsen. För nu har det försvunnit en liten, liten bit igen, en bit som måste växa tillbaka innan man kan börja dela ut den till någon annan. Det är ju det man förväntas göra. Börja om på ruta ett.

"Hej, vem är du?" 
"Ta reda på det själv, jävla idiot, för jag orkar då faaaan inte berätta en gång till!"

Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kan strunta i allt det där för ett tag. Och våga stå för att jag trivs bra med mej själv och med mitt. Våga sluta försöka och våga börja längta. Efter nåt som är äkta. Ska vi bestämma det nu?

Kommentarer

Postat av: Tror nog du kan gissa

Publicerad 2010-09-02 21:59:05

En bra beskrivning på något väldigt speciellt som underligt nog aldrig blev som man trodde.



Känner igen mig i vartenda ord, både på gott och ont.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela