Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Tack för den.

Publicerad 2009-09-07 22:31:21 i Allmänt

Som jag glatt mej åt att komma igång med träningen. Hade planerat precis hur jag skulle lägga upp veckans pass, och kom till Geråshallen idag laddad till tusen för lite box.

Det gick skitbra, ledaren kommenterade "snacka om att slå ut sommarens alla agressioner!" när hon gick förbi mej och tjejen jag körde med tyckte jag var "jättestark".

En halvtimme in i träningen trampade jag snett och kände den värsta smärta jag känt på... ja, kanske nånsin. Min boxpartner flämtade till och jag dök ner på marken och kämpade för att inte börja gråta. Fick en påse is (tack, liksom! Hur svårt är det för en idrottshall att tillhandahålla lite elastiska bindor?) och en klapp på axeln, sen fick jag klara mej själv. Vilket jag gjorde efter många om och men, trodde ett tag att jag skulle svimma. Dels var jag svettig och utom räckhåll för min vattenflaska (som ingen tänkte på att hämta), dels var jag rädd för att titta på foten.

Sen kunde jag inte göra så mycket annat än att vandra hemåt,. Det kändes ganska okej just då, men efter min avstickare till apoteket för att köpa nåt att linda runt foten var jag inte tuffast i stan direkt. Ringde Lotta och lipade i luren. Och har spenderat större delen av kvällen med att sitta i soffan och snyfta som en unge (om det främst beror på hur ont det gör eller hur synd jag tycker om mej själv ska jag låta vara osagt).

Imorgon bitti har jag tvättid och det är ett stort mysterium hur jag ska klara det. Gör det lika ont i morgon måste jag till vårdcentralen och skaffa kryckor. Det är inte säkert att jag kan jobba heller... Mest arg är jag över att jag förmodligen inte kommer kunna träna mer den här veckan.

Jävla fotjävel!

(Snart börjar säsongspremiären av Heroes iaf, får trösta mej med det.)

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-09-08 08:56:10

Stackare! det gör så j*vla ont att stuka foten! Konstigt att ingen frågade om dom kunde skjutsa hem dig =( Det är ju INTE bra att behöva gå på en stukad fot..

Mamma trillade ner för våran trappa utanför i somras (som jag också har gjort) och fick en svår stukning.. hon fick ha kryckor ett tag.

Skickar ett gäng pussar och kramar! Önskar jag hade bott närmre så jag kunde kommit och hjälpt dig lite. Du får inta soffan och bara vila =)

Kramelikram!

Postat av: Carina

Publicerad 2009-09-08 14:40:09

Vilken osis! Frustrerande när man väl bestämt sig för att komma igång!

Hoppas det är bättre idag. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela