Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Trött på att vara trött.

Publicerad 2009-10-07 11:49:43 i Allmänt

Var på Ikea med Isabelle och Kristin igår. Det var ett snabbesök, men jag köpte en jättefin taklampa till sovrummet som jag ska försöka sätta upp idag, en bordslampa till vardagsrummet och lite annat småplock. Måste erkänna att jag blev ganska sugen på deras julmarknad, men oktober är lite väl tidigt till och med för mej.

Fast bara för det drömde jag om jul inatt. En riktigt otrevlig dröm, för det hade redan hunnit bli julafton och jag hade inte hunnit sätta upp ett enda julpynt i min lägenhet. Så kommer det ICKE bli! :D

Sov över nio timmar inatt, men kände mej ändå inte helt utvilad när jag vaknade. Börjar bli lite less på det. Tror att det är dom oregelbundna arbetstiderna som sätter djupare och djupare spår. Även om det bara blir en natts hackig sömn i veckan så är det ju ändå tillräckligt regelbundet för att det ska bli ett mönster, och jag känner att det blir ganska slitsamt i längden.

Sen hjälper det väl inte att jag har järnbrist heller. Var och skulle lämna blod för några veckor sen men blev nekad eftersom jag bara hade 116 i järnvärde, och deras gräns går vid 125. Det är inte på nåt sätt farligt lågt, men det är ändå det lägsta jag haft sen jag började lämna för fem år sen, så det är väl inte så konstigt att jag känner mej trött. Men nu ska det UPP! Har köpt järntabletter på Apoteket, men det är ingen långsiktig lösning så jag har även börjat tänka ännu mer på vad jag stoppar i mej. Tycker redan att jag äter järnrikt, men nu blir det mer blodpudding (sluta klaga, det är gott!) och mer leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela