Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Lyxig helg.

Publicerad 2009-10-25 22:24:42 i Allmänt

Har inte skrivit på ett tag nu, men det känns faktiskt ganska bra eftersom det varit dagar fulla av annat.
I torsdags hade jag min sämsta dag på mycket länge; var på ett irriterat och ledset humör redan innan jag kom till jobbet och det blev verkligen inte bättre när jag var där. Var så uppgiven att jag ville åka hem och ringde Isabelle för att höra om hon kunde lösa av mej. Istället fick jag hennes peptalk i en halvtimme och det var verkligen guld värt. Du ska veta hur mycket det hjälpte mej, vännen!

Det blev inte mycket sömn på natten där, men jag bestämde mej för att ändå åka iväg till fredagens seminarium som Intresseföreningen för schizofreni anordnade. Ångrar verkligen inte att jag åkte, för det var ett gäng fantastiska föreläsningar vi fick lyssna på. Det behövdes lite input! Hade dessutom en mycket trevlig dag med Jonathan - det kändes som på den gamla goda tiden när vi satt bredvid varandra på föreläsningarna, kommenterade och skrattade.

På kvällen kom Lotta och Tomas och det blev, som vanligt, en härlig helg! Vi har egentligen inte gjort så mycket förutom att ta det lugnt, äta gott, kolla runt i lite affärer (vill ha varenda inredningspryl jag ser, blir galen!) och helt enkelt umgås. Så skönt när man inte måste ha en massa aktiviteter inplanerade!

Lördagkväll. Lotta viker servetter för fulla muggar. :)



Tomas gör en köttkoll.



Såhär fint blev det!



Lika gott som på Cyrano. Toast med chevréost och honung. MUMMA. Till förrätt hade vi kalvfilé, klyftpotatis och bearnaisesås och till efterrätt kladdkaka med kardemumma och kanel (vinnarreceptet i kladdkake-SM). Vi blev rätt mätta, kan man säga. Den söta halloween-lyktan fick jag i fredags. :)

Skulle egentligen repat idag, men det visade sej att grejerna skulle flyttas från gamla replokalen till den nya, att det därför inte skulle bli så mkt tid över till nåt rep och att jag därmed inte behövde komma. Så vi hade ingen tid att passa, vilket var skönt. Bland annat åkte vi ut till Bäckebol och Mediamarkt för att spana på lite filmer och dvd-boxar. Är nöjd med besöket där, köpte Kalla fötter-boxen, en box med världens bästa kärlekskomedier (The Holiday och Love actually) för bara 49 kr och Langoljärerna (Stephen King-filmen). Man måste ju fylla på sitt förråd när teveutbudet är sorgligare än nånsin.

Hoppas att ni också haft bra dagar!

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-10-26 11:02:37

Vad härligt ni verkar ha haft det! det är så synd att vi bor så långt ifrån varann.. ska du inte ta och flytta ner mot småland igen? vi viiiill! Ska bli så mysigt när du kommer hit =) Har kännt mig så gräsligt trött i helgen.. vet inte om det är "svin-sprutan" eller det gråa vädret.. men det var skönt att känna att man lämnat dimman i morse! Love u bejbi!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela