Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

I ain't asking for muuu-uuuuch.

Publicerad 2009-10-18 21:59:33 i Allmänt

Jag älskar, älskar, älskar att sjunga. Och varje gång jag testar en ny låt och märker att det låter bra är det som att bli kär igen. Är så tacksam att jag har en sån passion i mitt liv, även om jag inte ägnar så mycket tid åt den.

Men det kommer förhoppningsvis ändras nu! Idag var det premiärrep tillsammans med några killar jag aldrig träffat förut. Min kollega Andreas spelade upp Scum Undones demolåtar för sin bror för ett tag sen, och han verkade gilla vad han hörde och tog kontakt med mej. Idag var det alltså dags, och det kändes som att det klickade, i alla fall från mitt håll. Nästa söndag ska vi träffas igen, och alla verkar peppade på att komma igång med en repertoar snabbt. Yaaay!

Känns verkligen som att det här är rätt tid för att sätta igång med nåt nytt. Motivationen har varit sådär på sistone måste jag erkänna, men kan man inte upprätthålla den yrkesmässigt är det viktigt att man åtminstone gör det på fritiden. Det är till och med ännu viktigare. Fritiden är ju faktiskt livet, det man väljer själv. Och det man väljer själv är ju faktiskt det viktigaste av allt! (Haha, nu har jag varit djup så det räcker för resten av året.)

När det gäller träningen är jag VÄLDIGT motiverad. När jag var i Gislaved i veckan och provtränade på Hälsolyftet märkte jag hur otroligt stor skillnad det faktiskt gör att träna med ordentlig utrustning. Så imorgon ska jag pallra mej iväg till Friskis & Svettis och skaffa årskort. Geråshallen i all ära, men nu vill jag lägga in en växel till och då räcker inte det längre.

Välkommen, efterlängtade måndag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela