Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

:(

Publicerad 2009-10-05 19:36:14 i Allmänt

Har en så overklig och dubbel känsla nu.

Staffan kom hit i fredags och den här helgen vi haft tillsammans har varit precis så som jag vill att det ska vara. Har varit orolig för att det inte skulle bli så bra som vi hade hoppats, men åtminstone jag kände att vi var gladare tillsammans än på länge.

För några timmar sen satte han sej på tåget och jag gick och tränade. Och nu är det snart dags att ta sej till jobbet. På en sekund är det tillbaks till vardagen igen och vanligtvis tycker jag att vardagen känns ganska okej. Jag försöker att fylla den med så mycket som möjligt, att göra saker jag mår bra av och tycker är roliga. Det går ganska bra. Men just nu känner jag mej så jävla ledsen över att han inte är en del av min vardag på det sätt jag vill. Särskilt när jag vet att vi fortfarande kan ha det bra. Men han och jag och helgen som var känns som... nåt overkligt som står för sej själv. Ett undantag, typ. Och jag vill inte att vi ska vara ett undantag. Jag vill att vi ska vara nåt som är.

Så den knappa halvtimme som är kvar tills jag ska gå ner till vagnen tänker jag ägna åt att lyssna på When you're gone med Cranberries, lipa och tycka synd om mej själv för att det kommer ta en månad innan jag får se han jag är kär i igen.


Kommentarer

Postat av: Carin

Publicerad 2009-10-06 12:47:53

Känner igen den där känslan. Samtidigt som man är världens lyckligaste för att man haft det så bra är man världens ledsnaste för att man inte får vara tillsammans när man vill. Jag o Tobias kunde ändå träffas på helgerna, så jag kan bara tänka mig hur det känns för dig. Det är just när man skiljs åt som det är värst, sen känns det bättre o man kan glädjas åt de bra stunderna. Kämpa på för om allt funkar så kommer det vara såå värt det! KRAMAR

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela