Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

En vanlig dag på jobbet.

Publicerad 2009-11-26 21:10:27 i Allmänt

Följande saker fick jag höra om mej själv under första timmen på dagens långpass:

- Jag har komplex för att jag kommer från landet.

- Jag tror att jag ser ut som en fotomodell.

- Jag tror att jag kan sjunga.

Men någon timme senare kom personen i fråga fram till mej med skamsen blick, la armen om mej och huvudet mot min axel och sa "men du vet att jag gillar dej... mycket." Hon påpekade också att man lätt kan säga saker man inte menar när man går så tätt inpå varandra varje dag.

Vi är lite som en familj ändå. Haha.

Min riktiga familj saknar jag väldigt mycket. Har fixat biljetter till julkonserten mamma och jag ska gå på 19 december. Ska bli så mysigt att hon kommer till mej! Det blir som en liten minijul.

Köpte förresten julgardiner till både köket och vardagsrummet idag! :O Jag är en sån julnörd, va. Men det var 2 för 1! Tänker knappast skämmas för att jag älskar den här tiden på året. Annars är det ju på modet att kräkas på den. Under den korta tid jag befann mej på stan idag hörde jag två människor utbrista, högt och tydligt så att alla i omgivningen skulle höra, "åhh, jag är SÅÅ trött på alla tomtar!" Jamen blunda då för fan. Eller rättare sagt TIG och låt oss som fortfarande förknippar julen med nåt positivt - inte med alla måsten - få ha magin kvar.

Kommentarer

Postat av: bella

Publicerad 2009-11-26 21:22:08

igår fick jag höra (trots kortpass)



att jag käftar och tar mig ton.



att det är jag som snor åt mig alla skattepengar.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-26 21:23:02

igår fick jag höra (trots kortpass)



att jag käftar och tar mig ton.



att det är jag som snor åt mig alla skattepengar.



att det inte är hennes fel att hon är 25 år äldre än mig och har betydligt bättre intuition än mig...



nåja, jag har hört värre saker!



puss på dig pannkakan!

Postat av: sara

Publicerad 2009-11-27 10:10:05

ja det är inte alltid lätt att jobba i vården.. många skrik och slag har man tagit emot.. men snart är det jul =) och det betyder att det snart är nytt år och kryssningsdags!!! wohoo! Love u Maaax!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela