Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Where everybody knows your name.

Publicerad 2009-05-28 23:48:12 i Allmänt

Träffade Jönköpingsgänget idag och även om Sigge inte gör så mycket annat än att sova och äta så var det så häftigt att träffa honom. Längtar redan tills nästa gång! Massa prat hanns det med också, både om saker som är och om saker som varit. Satt och tittade i dagboken från Irland och skrattade åt vår alkoholpåverkade handstil och alla minnen därifrån och fylldes av samma varma känsla jag får varje gång jag träffar Sara.

Känner att jag blir jättesentimental nu, men jag är så glad över att ha människor som hon i mitt liv. Behöver aldrig tänka på hur jag formulerar mej, en eventuell tystnad som uppstår blir aldrig pinsam och allting är bara... äkta, liksom. Och jag vet att jag betyder lika mycket för henne som hon gör för mej. Aaaalltid du och jag, darl!

Som om inte allt detta vore nog kommer jag träffa en massa andra människor jag tycker om imorgon.
Samtidigt som jag självklart är jätteglad över det känns allt ganska tudelat. Ibland, som i morse när jag strosade längs gågatan (för det finns bara en här, det är helt fantastiskt), känns det som att jag vill bo här igen. Det är bekant, tryggt, jag hör hemma. I samma sekund minns jag hur det kändes när jag inte gjorde annat än att längta härifrån.
En liten bit här, en liten bit där. Det kommer kanske alltid vara så?

Bättre en splittrad hemkänsla än ingen alls.

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-05-29 18:02:13

det var så härligt att ha dej här min älskade caroline! Jag kan inte titta på dikten utan att det tåras i ögonen.. Det blev så tomt när du åkte. Vi längtar efter dig! Hoppas att du får en jätterolig kväll, och ta en guinness för mig! Tusentals varma kramar! Din Sara

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela