Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Sensation.

Publicerad 2009-05-08 22:32:32 i Allmänt

Det är fredag kväll och det är inte en enda godisbit i sikte i det Engströmska hemmet. Jag ska låta bli det imorgon också, och det känns inte ens som att det kommer bli svårt. Har tränat duktigt den här veckan och då blir det genast mer motiverande att äta rätt. Har fortfarande inte vågat testa att springa min långa runda, för efter hösten och vintern har jag fått för mej att jag tappat en massa i kondition. Men egentligen så har jag nog inte det. Snart ska jag prova! :)

Boxades idag, "fri träning" på schemat vilket översatt betyder "extra roligt". Försökte att inte tänka på att jag snart inte kommer kunna träna där längre, utan fokuserade på att ha kul.

Förutom träningen ikväll har veckan faktiskt varit ganska usel. Det var som att den dåliga sömnen natten till i måndags la ribban för vad jag kunde vänta mej. Onödighet och irritation, ungefär. Känns som att inget har gått min väg dom här dagarna, men egentligen kan jag inte peka på nåt konkret (förutom beskedet om boxningen då). Det är mer en känsla.

Nästa vecka ska bli bättre!

Nu ska jag äta ananas. Skittråkigt att skala, men fy helvete vad gott.

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2009-05-09 10:38:27

Ibland är det otäckt att läsa din blogg då mycket stämmer in på mig med. Jag har oxå tränat flitigt i veckan, senast för 10 min sen, o jag ska oxå undvika godis i helgen, jag har frossat i ananas i veckan, men Tomo har varit snäll o skalat den åt mig hi hi:)Nu läste jag i tidningen förra veckan att man blir fet av frukt...Vet snart inte vad man ska äta...Tråkigt o höra att din boxning läggs ned...Vi får ut o springa ihop nästa gång du är hemma:)kram

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-05-09 10:58:27

Haha, vi är nog mer lika än vi tror. :)

Det där snacket om att man blir fet av frukt är det dummaste jag hört. Visst ska man inte äta för mkt, men det ska man ju inte göra av nånting. Och vad är bäst, äta ett halvt kilo godis eller ett halvt kilo frukt liksom? Det är ju bara att kolla på kalori- och näringsinnehållet. Tidningarna ska bara ha nåt att skriva om. :P



Ja, det får vi göra! Holmen-rundan it is! :)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela