Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Gråthörnan del II.

Publicerad 2009-03-11 09:31:30 i Allmänt

Love actually är en tjejfilm, men en väldigt bra sådan, och jag tror att jag skulle kunna se den hur många gånger som helst. Många potentiella gråtscener, men värst är när Emma Thompsons rollfigur Karen hittar en ask med ett halsband i sin mans ficka och går omkring och är förväntansfull ända tills det är dags att öppna julklapparna. I hennes paket ligger istället en Joni Mitchell-skiva, och hennes min när hon går iväg in i sovrummet och försöker samla sej gör att jag får ont i hjärtat på riktigt. Och så vill man att hon ska slå ihjäl sin man med en köttyxa, men istället är hon helt cool och konfronterar honom på världens bästa sätt, efter deras barns julpjäs i skolan.


Karen: Tell me, if you were in my position, what would you do?
Harry:
What position is that?
Karen: Imagine your husband bought a gold necklace, and come Christmas gave it to somebody else...
Harry: Oh, Karen...
Karen: Would you wait around to find out...
Parent: Good night!
Karen:Night, night. Happy Christmas!
[back to Harry]
Karen: Would you wait around to find out if it's just a necklace, or if it's sex and a necklace, or if, worst of all, it's a necklace and love? Would you stay, knowing life would always be a little bit worse? Or would you cut and run?
Harry: Oh, God. I am so in the wrong. The classic fool!
Karen:[voice breaking] Yes, but you've also made a fool out of me, and you've made the life I lead foolish, too!

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-03-11 11:10:17

Love actually är verkligen en RIKTIG kärleksfilm. F*n vad bra den är.. jag älskar den. Och en annan som jag har storbölat till 4 gånger: Efter bröllopet, med mads mikelsen och rolf lassgård. Har du sett den? Du MÅSTE se den. Lätt som en hotellplätt att det blir hotellfrulle!! Jag har redan ingående berättat för sanna vad som finns på denna underbara tillställning =) Hon blev mäkta förtjust!

Hoppas att vi får soligt, då kanske man till och med kan dricka en alkoholfri öl på vårens första uteservering! Kommer du ihåg måsarna och urinstanken? häääärligt.. hahaha! Love u!

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-03-11 11:34:31

Hahaha, "vi måste ha parköl!", snacka om att vi inte gav oss heller. Bästa var den desperata jakten efter kapsylöppnare också. :) Och ja, Efter bröllopet har jag sett på din inrådan, lär bli ett inlägg om den också. Värsta lipandet på länge!



Längtar tills ni är hääär. Och klart det kommer bli soligt, går inte med på nåt annat. Love you too!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela