Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Gråthörnan del I.

Publicerad 2009-03-10 01:17:32 i Allmänt

Skrev ju för ett tag sen om att jag borde publicera en liplista, men jag fick en bättre idé. Mycket av det jag gråter till på film till exempel är långa, fina citat som gör sej bäst om dom får stå för sej själva. Det här är från min absoluta favoritfilm, Timmarna (The Hours). Nicole Kidman spelar Virginia Woolf, som faktiskt skrev det här brevet till sin man på riktigt. Sista raden är typ det finaste jag hört.



"I feel certain that I am going mad again. I feel we can't go through another of those terrible times. And I shan't recover this time. I begin to hear voices, and I can't concentrate. So I am doing what seems the best thing to do. You have given me the greatest possible happiness. You have been in every way all that anyone could be. I don't think two people could have been happier 'til this terrible disease came. I can't fight any longer. I know that I am spoiling your life, that without me you could work. And you will I know. You see I can't even write this properly. I can't read. What I want to say is I owe all the happiness of my life to you. You have been entirely patient with me and incredibly good. I want to say that - everybody knows it. If anybody could have saved me it would have been you. Everything has gone from me but the certainty of your goodness. I can't go on spoiling your life any longer. I don't think two people could have been happier than we have been."

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-10 19:14:30

Du är SÅ värd att må som en prinsessa! sväva runt på dina moln i godan ro..=) Längtar så tills vi ses. Såg du kommentaren om när vi kommer? Love u darl!!

Postat av: sara

Publicerad 2009-03-10 19:15:58

Ehhh.. mitt namn försvann visst. haha.

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-03-10 19:35:56

Söt du är! :)



Jaa, såg det. Blir perfekt! Är ledig hela fredagen så när ni kommer har jag hunnit ordna världens mysigaste tillvaro i min lägenhet. Hotellfrulle på lördagen kanske? Jag dör nog annars. Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela