Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Sweden Rock Festival 2009.

Publicerad 2009-06-09 09:29:36 i Allmänt

Jag kände mej visserligen gammal, trött och sliten när jag var där,  det var kallt, och jag missade en hel del band vilket jag skäms lite över, men... i det stora hela: fan vad kul det var.

Roligaste gänget, bästa och snällaste grannarna, miljarder skratt och inte en enda tanke på jobb och måsten. När dom svåraste besluten man måste ta handlar om huruvida man ska kissa innan eller efter man kommit in på festivalområdet, då är tillvaron ganska skön.

Glimtar jag aldrig kommer glömma: När introt till Don't stop believin' kom och Sofie, Jenny och jag la armarna om varandra mitt i solskenet, när Joey Tempest sjöng första raderna i Carrie, Johnny Cash-kvällen hos grannarna, Sandras morgonhesa "du har pyttelite bajs där" och mannen med den värsta solglasögonbrännan i mannaminne.

Och faktiskt... en av festivalens allra bästa stunder var när Sofie och jag lämnade festivalområdet och tog en cider på en bänk utanför en restaurang. Allt som behövs. Fattar liksom inte att asgarven aldrig tar slut!

Skrev ju förresten att jag hoppades på att ta en massa bilder. Och det började riktigt bra. Träffade nämligen Jimmie och Fia på festivalbussen dit och premiärfotade. Det blev också festivalens enda kort. Jag ångrar verkligen att jag inte orkade hala upp kameran, och att jag inte ens tänkte på att ta kort med telefonen. Mycket stor miss. :( Å andra sidan lär jag ju dyka upp här och där på fejjan, oavsett om jag vill det eller inte. Haha.

Har varit omänskligt trött sen jag kom hem och trodde verkligen inte att jag skulle ha nån energi kvar att repa igår. Men jävlar vad kul det var! Har verkligen saknat det. Dessutom hade Hasse med sej Rock the night och då kan man inte göra så mycket annat än att sjunga skiten ur micken.

Hoppas det blir en bra dag idag. Ska promenera in till Gamlestaden, hämta upp en cykel jag fått av min snälla kollega, cykla vidare till jobbet, duscha, börja jobba, få besök och en kram av Lotta som är med Tomas och hans klass på Liseberg, och sen åka till baby när jag slutat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela