Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Who killed Laura Palmer?

Publicerad 2009-01-18 23:25:00 i Allmänt

Ska man bli klokare på hur allt hänger ihop i den där hålan genom att se Fire walk with me? Har visserligen sett den förut, men då var jag bara 16 eller nåt, och nu när jag blivit äldre, förhoppningsvis lite klokare och dessutom plöjt igenom serien fler gånger trodde jag att jag skulle fatta en hel del. Knappast! Vissa saker är ju helt ologiska. Bobby skjuter en knarklangare i skallen? Eh...okej? Det verkar han ju inte oroa sej över i serien sen (jag skriver "sen" eftersom filmen utspelar sej före serien...). Och exakt vad tillför David Bowies psykedeliska inhopp till handlingen? Vem FAN är Judy som han dillar om?

Blir nästan lite sur, tror inte ens att David Lynch själv vet hur han tänkte. Serien är sååå mycket bättre, det enda som är bra är att man får se Laura så mycket, det gör man ju av förklarliga skäl inte i serien...haha.  Jag gillar Sheryl Lee, Lauras tomma blick är nästan det läskigaste i hela filmen.

Vet ni vad jag älskar? Kuriosa. Det är väl därför jag låter alla former av värdelöst vetande stanna kvar och samla utrymme i min hjärna. Visste ni till exempel att Lauras balkort som man får se i slutvinjetten till varje avsnitt är Sheryls egna?

Det är sånt jag tycker är viktigt att ha koll på här i livet.

Nu måste jag sova för jag ska jobba tidigt imorgon. Mardrömsvecka ahead of me, jag vill inte!

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-01-19 09:54:18

Är det inte från den serien som du brukade skrämma mig med papegojans röst? lauuuuraaa lauuuraaa! (jag gjorde nästan i brallan, hahahahaaa) love u!

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-01-19 10:10:34

Jo, haha! Papegojan hette Waldo och jag härmade honom precis innan vi skulle sova. Mohahahahaaa. Lilla darl, vad rädd du blev. :) Love u too!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela