Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Äckelpäckel.

Publicerad 2009-01-05 23:10:31 i Allmänt

Är dom flesta dumma i huvudet på riktigt? Det verkar inte bättre.
Satt på spårvagnen hem från jobbet och hörde hur ett gäng skabbiga 17-åringar med IG i alla kärnämnen satt och kommenterade mej.

"Gå fram! Försök kyssa henne!" hörde jag och bad en stilla bön att det inte var jag som var offret.

Men jodå. En jättemysig, spritstinkande dunjacka satte sej bredvid mej.

Äckel: Tjena!
Jag: ...hej.
Äckel: Hurmåruuu?
Jag: Dåligt.
Äckel: Varföör?
Jag: Trött.
Äckel: Harujobbat?
Jag: Mm.

Varpå jag vände huvudet mot fönstret och hoppades på det bästa. Vilket som tur var inträffade.
Han gick tillbaka till sina kompisar och sa "Hon är tråkig! Hon är trött och har jobbat..."

En dampbrud (som jag lovar bar mjukisbyxor - vad är grejen med att vara uppsminkad och snyggt klädd upptill och ha MJUKISBRALLOR på sej?) fick in dagens femetta:

"Hon kan få jobba lite till!"

Ni kanske tror att jag vände mej om och förklarade att jag till skillnad från henne inte är ett skank? Nej, jag satt och knep käft och hoppades att dom inte skulle av på min hållplats. Stör mej på att man ska få höra sån skit. Och från tjejer dessutom.

-

Ikväll lyssnar jag på Too much love will kill you med Queen. Känns som att Freddie och jag har a good thing goin'.

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-01-06 11:18:42

Ärligt talat va är det för fel på dagens Sverige?? Egentligen skulle du vänt dig om o sagt nån riktig fullträff. Fast som dagens ungom beter sig hade de väl antagligen antingen hoppat på dig o försökt slå ner dig, alternativt sagt vad dräpande som helst tillbaka...Det tråkiga är ju att man blir så paff när sånt händer så man kommer ju aldrig på va man borde sagt förrän efteråt....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela