Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Motståndet.

Publicerad 2009-02-17 23:50:37 i Allmänt

Det är obegripligt. Vissa saker tar emot så mycket att jag nästan hellre skulle skära mej i ansiktet än att genomföra dom.

Vika tvätt är en sån sak. (Jag mår fysiskt illa av det.) Skriva personliga brev i jobbansökningar är en annan. Och att packa är en tredje.

Det borde ju vara rätt schysst att packa, för man ska ju förhoppningsvis göra nåt kul, eller hur? Men nej. Jag har suttit och tvekat i över en timme och VET att jag borde börja nu, så att jag slipper stressa ihjäl mej imorgon kväll när jag kommer hem från jobbet. Vet hur det kommer bli, panik i sista stund, precis som vanligt. På vissa områden är jag så himla disciplinerad, men på andra kommer det fan aldrig bli nån fason. Tror aldrig jag kommer få uppleva den arbetsdagen då jag INTE stressar ner till vagnen, till exempel.

Så himla disciplinerad är jag förresten inte på dom där andra områdena heller. Har knappast fått bukt med mitt sjukliga godisbegär eftersom jag fick (TOG heter det när man är missbrukare, förlåt) ett återfall när jag var hos Sofie. Sen dess känns det som att varje tanke jag tänker kretsar kring choklad. Och lonkafudge. Jag vill gifta mej med lonkafudge. Lonka låter förresten som Wonka. Willy Wonka. Som gör...choklad. Obsess, much?

Träffade Frida idag, sista chansen innan hon åker på semester till USA. Nej, jag är inte alls avundsjuk! Vi pratade massa festivalminnen och förfasade oss över hur längesen det är nu. På ett sätt vill jag vara 18 igen, på ett annat är det så jävla skönt att slippa.

Min 18-årsdag förresten... Den firade jag tillsammans med Vicki på rockabilly-kväll i Gisleparken. Haha... kommer du ihåg? Shit vad mycket vi gjort, el pännso. Och vad mycket vi ska göra! När jag kommer fram på torsdag ska vi till exempel ta igen alla tusen saker vi missat i varandras liv.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-02-18 12:51:20

Vi är lika på många områden märker jag. Det absolut tråkigaste jag vet är att sortera strumpor!! Det fattas ju alltid några!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela