Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

No one sleeps when I'm awake.

Publicerad 2009-08-10 13:20:44 i Allmänt

Har inte varit hemma på ett tag. I förra veckan blev det en spontantripp till Gislaved och i fredags satte jag mej på tåget till Vicki! Det blev en mycket lyckad helg med Lena & Orup (äntligen har vi sett honom!!) på Grönan, pubhäng på Söder och historiens kallaste dopp från soliga klippor.

Kan även meddela att jag krupit till korset och börjat läsa Millennium-trilogin. Femtio år efter alla andra. Brukar alltid bli väldigt skeptisk när saker blir så hypade, men HERREJÄVLAAAR vad bra det är. Jag älskar att längta efter nästa tillfälle att få läsa, men tyvärr brukar jag aldrig ta mej tid för böcker. Vilket är väldigt underligt med tanke på hur många oräkneliga timmar jag slösar framför datorn... Det bästa är att det är semester nu och jag kan läsa hela tiden om jag vill! Och det vill jag.

Ska träffa Isabelle ikväll också, har sett fram emot det! Dessutom ska jag ringa till mitt lilla gym och kolla när dom öppnar. Och kanske slänga ihop en banankaka. Men mest av allt vill jag som sagt veta hur det går för Mikael och Lisbeth. Jag får vara glad för dom små sakerna i tillvaron, för med alla dom stora sakerna känns det mest kaos just nu. Jag är så obeskrivligt trött på att det aldrig kan kännas bra med allting. Det är alltid nåt område i livet som ska dra en i tröjärmen som en jobbig jävla unge som vägrar sluta. Samtidigt är människor som tycker synd om sej själva det värsta jag vet. Jag väljer ju egentligen själv hur allt ska vara, men ibland önskar jag att ansvaret inte låg på mej.


The dreams I dream
the song I sing for you
and they're coming from my heart
is my message getting through?
You know it hurts so bad
just like I knew that it would
but I'd do it again
I'd do it again if I could
I'd do it again if I could.

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-08-11 13:17:03

Det samma här!! Jag håller faktiskt också på med de böckerna nu.....samtycker med ovanstående talare, 100 år efter alla andra.... har typ 100 sidor kvar av andra boken....kan vara de bästa böckerna jag läst faktiskt.....med en nackdel då, man sover ju inte på nätterna...haha...i förgår kunde jag inte sluta förrän halv fyra och skulle visst upp igen halv sju.....men vad gör man? En bra bok är en bra bok så att säga.....ha det gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela