Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Lite längt.

Publicerad 2009-08-18 14:42:01 i Allmänt

Jag är förmodligen helt dum i huvudet, men jag längtar faktiskt efter hösten. Trots att jag just nu är inne i min första långa, betalda semester. Antingen är jag inte skapt för att vara ledig i långa, sammanhängande perioder, eller så är det helt enkelt så att jag inte har särskilt mycket att fylla ut min tid med. Haha.

Mina rutiner till exempel. Jag skulle älska att kunna sova länge på morgonen, ligga och dra mej och sen somna igen. Men det går inte längre. Klockan åtta vaknar jag, om inte tidigare. Kämpar jag kan jag ligga kvar till klockan nio, sen är jag så uttråkad att jag skulle kunna titta på UR-program. Hade även tänkt att skita i träningen dom här veckorna, för att sen ta ett krafttag vid månadsskiftet. Men framåt eftermiddagen kryper det i hela kroppen. Jag måste UT.

Alltså, det ska bli helt underbart att åka iväg till solen, ladda batterierna och inte tänka en enda vettig tanke. Men sen kommer det att bli ganska skönt när vardagen drar igång igen. Visserligen hade jag mer än gärna startat den här hösten med en annorlunda vardag, till exempel på en ny arbetsplats. Men jag ska, som jag konstaterat många gånger förut, vara innerligt glad att jag överhuvudtaget har ett jobb och kan försörja mej. Att vara arbetslös hade utan tvekan tagit knäcken på mej.


Saker jag ser fram emot med hösten:

Släktträffen 5 september
För första gången sen 1995 ska det bli stort släktkalas! Med betoning på stort, eftersom pappa hade elva syskon. Har inte ens koll på hur många kusiner jag har, minst 25 kom vi fram till nån gång, va? Hursomhelst är jag yngst i skaran. :) Det ska bli så roligt, men gud vad jag önskar att pappa hade kunnat vara med...

Träningen
Har saknat kvällarna i Geråshallen. Frågan är vad det kommer bli mer, kickboxning eller vanlig boxning? Hoppas att min gamla tränare hör av sej.

Bli brunhårig
Yes, nu är jag trött på mitt blondbruna och väljer snart sida. Chokladbrun á lá Lena Philipsson, typ. Sofie kommer fixa nåt skitsnyggt!

Möjligheten att klä sej snyggt
Höstklänningar, tunikor, grova strumpbyxor, stickade mössor, sjalar, stövlar. Jag blir glad när jag tänker på det!




Kanske finns fler saker att lägga till, men det här är vad jag kommer på just nu. Hur mycket jag längtar efter december ska vi bara inte tala om... (ja, jag är allvarlig nu!)

Dom senaste dagarna har jag inte haft nån lust att äta. (Och bli inte oroliga nu, systrar,  för jag ÄTER, bara det att jag inte tycker det är så njutningsfullt.) Gäller godis och sånt också. Skulle köpa en jääättestooor godispåse i lördags, trodde jag. Bland annat som tröst för att jag klantat mej med mina kort. Men när jag var i affären och kom fram till hyllan såg ingenting gott ut, knappt ens vaniljfudgen (!). Fick typ anstränga mej för att plocka ihop lite.

Kanske är jag lite deppig?
Kanske behöver jag en kram.

(På tal om mina kort så har dom nu anlänt till Citytorget i ett rekommenderat brev, så snart ska jag hämta ut dom. YES! Och om några timmar blir det ett besök på solariet. Isabelle och jag ska värma upp!)

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-08-18 15:05:57

Hörrdudu! Det där med ätandet låter inte bra, det får du vara vaksam på! Fast jag önskar att jag fick en släng av det där.... skulle verkligen behövas.

Sen tycker jag att du ska fortsätta vara blond, det passar du så bra i! Vi hörs ikväll, puss o kram, Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela