Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Hugg i hjärtat.

Publicerad 2008-10-16 11:17:16 i Allmänt

Tre år och åtta månader av mitt liv. Det fick han.

Och det var mitt beslut. Jag är fullt medveten om det. Men jag försökte, fan vad jag försökte. Alla nätter jag grät av förtvivlan för att jag egentligen insåg att det inte funkade, men inte kunde låta bli att hoppas på att det skulle ordna sej. Jag ville verkligen att det skulle räcka med att man älskade.

Idag hittar jag hans nya blogg och är dum nog att läsa. Jag visste ju redan vad jag skulle få reda på. Han har träffat en ny. Bara några veckor efter att vi tog slut. Och han kan redan konstatera att han älskar den här människan, och att det dom har är kärlek "på riktigt". Svart på vitt läser jag att vårt förhållande inte var det. Att han är "tacksam" för att vårt förhållande var "utmärkt" och "tryggt", men inget mer.

Som sagt, jag visste det ju. Jag visste att jag var utbytbar, trots att han förtvivlat hävdade att han aldrig skulle träffa någon som jag igen och att hans liv inte var värt att leva längre.

Det är inte det att jag vill ha honom tillbaka, och jag fattar att livet går vidare, att man nån gång så småningom kommer bli lycklig med någon annan. Men medan jag har svårigheter med att ens tycka att nån är snygg, medan jag står på min balkong på kvällarna och undrar hur han har det så har han gått vidare för längesen.

Jag är mest arg på mej själv för att jag trodde att det jag lämnat bakom mej var något fint och speciellt. Det var det inte, jag var bara en i mängden. Om än för en lite längre tid än dom andra han haft.

Tre år och åtta månader. Så mycket var det värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela