Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Yuck.

Publicerad 2008-05-15 11:36:54 i Allmänt

Igår kände jag mej bättre och gick till jobbet. Så himla tråkigt att vara hemma och ensam. Det gick bra igår, vi hade första personalmötet med handledning och även om det inte fanns så mycket att handleda om kändes det mycket bra att komma igång. Och nu ramlar det in fler och fler på boendet, så snart är det fullt! Riktigt kul.

Febern är nog helt borta, och när jag gick och la mej igår var jag så glad för det kändes ingenting i halsen. Lyckan blev inte särskilt långvarig. Även idag gör det ont till och från och jag harklar upp äckliga gula klumpar. Så äääckligt. Jag är i alla fall ledig från fredag morgon och hela helgen, så det blir gott om tid att kurera mej ordentligt.

Men först ska den här dagen klaras av. Torsdagens "att göra":

* Tvätta (håller på med det just nu)
* Gå till Apoteket och lämna tillbaka den usla febertermometern jag köpte igår (lönt att ha en termometer som inte visar nåt i displayen)
* Packa ner Carinas jacka och sjal i ett vadderat kuvert och skicka iväg det till henne
* Ge mej in till stan och leta upp en present till Madde
*
Hämta ut mina glasögon!
* Försöka träffa Vicki innan hon åker tillbaka till Stockholm
* Möta upp Carin och åka hem till Madde. En sån där fika man pratar om i flera år, ni vet. Nu blir det av! :)
* Jobba natt

Först på listan är dock att diska och ta en halstablett. Vi hörs!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2008-05-15 21:53:38

Jag ser fram emot glasögonbilder på bloggen. Pussåkram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela