Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Helt otroligt.

Publicerad 2008-05-13 06:50:41 i Allmänt

Att det ska vara så jävla svårt att sjukanmäla sej. Varför fylls jag av dåligt samvete? Förra gången jag åkte på förkylningsskiten ignorerade jag och gick till jobbet ändå, med det lyckade resultatet att jag smittade ner mina kollegor. Bestämde mej dock idag för att för en gångs skull lyssna på min kropp och agera därefter.

Men exakt vad är det som är så jävla svårt?

Nu några minuter efter att jag sjukanmält mej känner jag att "fan, det kanske inte gör så ont i halsen ändå, jag hade säkert klarat det på Vicks blå-diet idag", får jag ångest över att folk ska tro att jag är lat, samt bekymrar mej över pengarna jag förlorar. Exakt vad är det frågan om?

Är det inte värre att gå till jobbet krasslig, inte kunna utföra sina arbetsuppgifter till 100 % och dessutom riskera att smitta andra? Jag är så fruktansvärt trött på att jag ska ha så svårt för att ta hand om mej själv ibland. Det är dags att inse att livet inte är nån tävling där den som har minst sjukfrånvaro vinner. Ingen tackar mej för att jag spelar duktig.

Nu ska jag gå och lägga mej igen och sova bort den här skiten. Förhoppningsvis även det dåliga samvetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela