Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Undrens tid är inte förbi.

Publicerad 2008-03-25 15:43:36 i Allmänt

Var ganska grinig tidigare idag och tyckte att allt kändes rätt värdelöst. Men sen bestämde jag mej för att dra på träningskläderna och testa en ny runda. Och nu sitter jag här och spritter av endorfiner efter 25 minuters jogging. Ja, ni läste rätt, jag har börjat jogga, en aktivitet jag vanligtvis avskyr. Bestämde mej dock för drygt en vecka sen att jag måste lägga in en växel till när det gäller min motion och började testa så smått. Och nu i påskas joggade jag Holmen-rundan två gånger, något som skulle varit helt otänkbart för bara ett år sen.

Ni ska veta att det går jäkligt långsamt och det är ingen vacker syn när jag halkar fram på stigarna, men jag blir väldigt svettig och lycklig av det! Tänkte att jag ska köra 25-30 minuters jogging varannan dag och mina vanliga 50-minuterspromenader varannan ett tag och se hur det funkar. När nästa lön kommer får jag lägga upp ett nytt schema, för då ska jag äntligen börja träna i Geråshallen.

Ursäkta om det går till överdrift med utläggen om mina motionsvanor, men jag tycker det är så himla kul att jag efter flera år av halvhjärtade försök äntligen verkar ha fått in rutiner som jag kan hålla och som jag blivit närmast beroende av.

Imorgon ska jag jobba på nya stället, det ska kånkas möbler och göras i ordning. Ser verkligen fram emot det!

62179-121
Jobbigt, men gött.

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-03-25 20:08:45

Gud va duktig du är Pärlan!!
Tänk om man själv kunde lyckas med nåt sånt ;)
Heja heja! ;)
KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela