Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

30-årsfest coming up!

Publicerad 2008-03-13 21:39:01 i Allmänt

Imorgon bär det av till Gislaved för att fira Cilla. Själva festen (som ska bli jätterolig!) är på lördag, men imorgon blir hon firad av familjen.

Saker börjar hända nu. Har äntligen (!) fått mitt schema, vilket underlättar otroligt mycket. Har kunnat planera in en helg som Sara kommer hit och prellat en annan helg med Lotta. Sen är det ungefär 20 000 rutor till i checklistan som behöver kryssas av innan jag kan känna mej helt nöjd. Vill träffa så många! T.ex. Vicki och Sofie, som jag ser skamligt sällan nuförtiden. Lovisa var också evigheter sen. Och så vill jag åka med Daniel till Kungshamn, och ner till gänget i Landskrona. Det är bara att konstatera ännu en gång att det är såhär det är att vara vuxen.

Fast andra saker står i stort sett still, känns det som. Har ju levt mitt betydligt mer hälsosamma liv i över en månads tid nu och märker inga resultat. Vet att man måste ha tålamod och att en långsam viktnedgång är det bästa och bla bla bla... men man vill ju ha lite lön för mödan! Inte för att det känns som en möda nu, precis. Mår faktiskt rätt bra nu både kroppsligt och mentalt... Och there I have it, det är ju den bästa belöningen. Men om jag för ett ögonblick lämnar klyschornas land och är lite ärlig så måste jag erkänna att jag hellre skulle ha slappare byxor än en kropp fullproppad med antioxidanter just nu. Suck. Men det är bara att fortsätta med mitt tålamod och nya vanor. Det kan ju inte bli sämre iaf. Hoppas jag? Nej, ut i spåret som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela