Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Göttaste helgen.

Publicerad 2008-07-07 12:23:37 i Allmänt

I fredags var det alltså äntligen dags att åka till Malmö för att tillbringa en helg med min pärla. Kunde knappast börjat bättre, finaste dagen på mycket länge och fortfarande 23 grader varmt ute när tåget rullade in på perrongen strax före klockan sju. Vi åkte först till lägenheten så att jag fick lämna av mina grejer och byta om, sen tog Sofie med mej till Gränden, världens mysigaste restaurang. Det var verkligen som att sitta utomlands och äta middag. Snacka om en helt annan atmosfär... Svårt att säga om det var maten eller miljön som var bäst, förmodligen kombinationen. Vi funderade ett tag på om vi skulle sätta oss på nån uteservering och öla eller om vi skulle ta en soft hemmakväll, och bestämde oss för det senare. Det var ett mycket klokt beslut. Pyjamasbyxor, slappande framför teven och en gosig vovve var allt som behövdes för att somna som en stock. Det var så underbart skönt att sova ut, har sovit fem-sex timmar varje natt alldeles för länge nu, så det var som rena mirakelkuren att slippa ställa klockan.

På lördagen låg vi och drog oss länge innan det var dags för lite shopping. Bland det första jag såg på Malmös gator denna lika fina sommardag var Sten "Taxi" Jonsson och det kändes ganska mäktigt måste jag erkänna. Haha. Från ingenstans köpte jag en skitsnygg jacka på Gina tricot, och örhängen och skor på H&M. Plus lite annat krams. Och jag som inte skulle handla nånting... Det var hursomhelst en grymt skön och avslappnande dag. Efter att ha fått i oss lite käk var det dags att börja göra oss i ordning för partykvällen. Sofie var snäll som vanligt och gjorde mej skitsnygg i håret (ni får helt enkelt lita på mitt ord, det blev inga bra bilder på mej, så jag tänker inte publicera dom :P). Jenny och Alex kom förbi och vi satt och lyssnade på glamrock och rökte vid fläkten innan vi begav oss till KB strax innan midnatt. Tyvärr var det dåligt med folk och en ganska kass DJ, men det gjorde inte särskilt mycket med tanke på hur dagen (och hela helgen för den delen) var i sin helhet.

Igår sov vi lääänge igen och åkte iväg och åt bakfyllepizza. Sen tog vi en skön strandpromenad med Fia som fick springa av sej och titta på alla andra spännande hundar. Mysigt. <3

Nu ska jag titta på tågbiljetter igen för det blir snart en Skåne-resa till! Hehe. Den 25 juli åker jag till Landskrona, och på lördagen där är det ju dags för bob hunds spelning på Helsingborgsfestivalen. Tjohoo!



Förfest vid fläkten. Alex, Jenny och Sofie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela