Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Så himla gulligt.

Publicerad 2008-01-22 15:15:17 i Allmänt

Idag fick jag ett stort kuvert på posten, innehållades ett lika stort kort med följande vers, skriven av Lovisa:

Hej du, Engström Emma Caroline
Du är för mig en mycket speciell blondin
Jag skickar dig denna försändelse
Då jag inte var där vid din skolgångs ändelse
Av minnen från forna tider jag lider ingen brist
Tiden på Gärdet, det var minst sagt något visst!
Festat och spelat tillsammans vi har gjort
På det jag har bevis, inte minst i form av kort
Yngre det var vi och spontana likaså
Nu du i livet klivit upp en platå
Inte så ofta vi det senaste har setts
men inte känns det som vår vänskap satts på spets
Jag minns allt för väl diskussionernas hetta
Då du i argumentation lätt fick mig att svetta
Inte allt för sällan vår åsikt gick isär
Men vad är det som säger att det på vänskap tär
Inget går upp mot en tjej med skinn på näsa
Även om motparten ibland vill börja fräsa
Tiden som fattig student är nu över
Det är dags för dig att börja tjäna klöver
Nu du är färdig och jag är avundsjuk
Ett år innan jag mitt yrke tar i bruk
Du nu jobbat och pluggat i massor av år
som matadoren i Ferdinand du kanske slitit ditt hår
I dessa lägen man ångest försökt glömma
Och om examensdags doft av blommor istället försökt drömma
Jag hoppas du nu i din profession skall trivas
Och inte för mycket med klienterna kivas
Det tror jag dock ej blir något problem
Så länge du vårdar öron från eksem
Hoppas du många lovord har fått
Det du genomfört är något verkligen flott!!!
Stort GRATTIS, det du gjort är värt att prisa
Hoppas vi ses snart, Din vän Lovisa

Ingen dålig vän man har, va?

Jag hoppas också att vi ses snart. Saknar dej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela