Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ovan känsla.

Publicerad 2008-01-13 22:23:43 i Allmänt

För första gången på länge, ja, för första gången sen pappa dog så har jag dom senaste dagarna känt mej riktigt glad. Och det är inte det att jag inte varit glad tidigare, men då har det varit en glädje som hela tiden stått i skuggan av nånting annat. Saknad, dåligt samvete, sorg, likgiltighet eller annat som man helst skulle vilja slippa uppleva. Men nu den senaste tiden har det känts annorlunda. Leendet har suttit i lite längre, och jag har märkt att jag börjat se fram emot saker på ett annat sätt än tidigare.

För jag har så mycket att se fram emot. På tisdag kommer Lotta och mamma hit och firar mej tillsammans med Daniel. Den 25 kommer barnen hit och då ska jag inta rollen som världens snällaste moster och skämma bort dom ordentligt. Helgen efter det åker Frida, Carin och jag iväg och spenderar en helg med Sara och Sanna, vilket ska bli helt underbart. Och den nionde februari kommer mamma och Marita hit för en temadag/kväll med Melodifestival-tema. Det bästa av allt är att Bond följer med, så när M & M är i Scandinavium och tittar på genrepet njuter jag av att ha en hund i min lägenhet. Ska bli så mysigt!

Mysigt var det även igår när vi var hos Jennifer. Trots att det blev väldigt sent var Jonathan och jag sugna på att dansa lite, så vi begav oss till Sticky fingers vid halv tre (!). Haha. En och en halv timmes dansande är iaf bättre än inget! Snopet nog gick det inga spårvagnar hem till mej sen, så jag fick låna hans soffa några timmar. Mycket snällt! Vi fick förresten mersmak och bestämde oss för att fixa ihop en examensfest till, närmare bestämt nästa helg. Inget är egentligen bestämt ännu, förutom att tanken är att vi ska bjuda in våra kompisar, men vi ska prata igenom saker ordentligt imorgon hoppas jag. Och det kommer bli med alldeles för kort varsel jag bjuder in majoriteten av alla som jag vill ska komma, men det går tyvärr inte att göra på nåt annat sätt.

Ni får en ordentlig inbjudan imorgon, iaf!

Imorgon ska jag städa ungefär hela dagen. Och så kan man ju hoppas att telefonen ringer så att man kanske får nåt jobbpass den här veckan. Inte för att jag har nåt emot att vara ledig...haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela