Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Min examensdag.

Publicerad 2008-01-16 17:38:05 i Allmänt

Nu är allting avklarat. Och när jag blickar tillbaka på gårdagen så kunde det nog inte varit bättre.
Avslutningsceremonin var fin, värdig och alldeles lagom lång. Musik (grym folkmusikgrupp spelade) blandades med tal i en lagom omfattning, och vi studenter avtackades med fanfarer och applåder.

När jag kom ut i aulans hall blev jag jätteförvånad, dels för att Tomas stod där utanför med dom andra (dom hade lurat mej att han inte kunde komma), dels för att min chef och arbetsgivare kom och grattade mej med blommor. Så himla gulligt! Snacka om att man känner sej välkommen till sin arbetsplats, jag skulle nog inte kunna finna ett bättre arbetsklimat, faktiskt.

Vi åkte hem till mej där det först kalasades på smörgåstårta som mamma beställt, och sen på världens godaste pärontårta som Lotta ordnat. Bara det var två superbra presenter! Och fler skulle det bli:

62179-107

En Magic Bullet! (Fast med annat namn, då.) Har velat ha en sån hur länge som helst! :D Senare sa mamma att detta bara var en "plojgrej". Så glad för en plojgrej har jag iaf aldrig blivit!

62179-108


Av Lotta och Tomas fick jag en otroligt fin skål från Orrefors. Passar perfekt i mitt vardagsrum!

Och anledningen tlll att jag kan publicera bilder i det här inlägget är att jag fick en digitalkamera (!) av mamma, Cecilia och Carina. Det är så SKÖNT att kunna ta kort igen! Även om jag nästan får dåligt samvete av hur mycket alla har köpt till mej.

62179-106

Underbart fina blommor!

Gislavedsgänget åkte hem strax före fem, och då stack Daniel och jag iväg och hyrde film och hade mystema resten av kvällen.

Jag har det så fantastiskt bra egentligen. En familj som alltid ställer upp, en pojkvän som är min trygghet och som jag smider framtidsplaner ihop med och trogna vänner som lyser upp mitt liv. Jag älskar dom allihop så otroligt mycket. Dessutom har jag en fast anställning som väntar, på ett ställe där jag är eftertraktad och uppskattad.



TACK
alla ni som gjorde min examensdag till ett jättefint minne. Ni är bäst!



Kommentarer

Postat av: Dan

Publicerad 2008-01-16 23:06:55

På fredag får du en liten kram av mig!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-01-17 23:38:03

Stort grattis till din examen!! Känns som det var jättelängesen vi slutade skolan och du skulle flytta till Gbg och börja plugga. Då tyckte man det kändes konstigt att du skulle vara en "riktig" socionom vid 22-23 års ålder. Självklart kommer det passa dig utmärkt och så men just att man känner sig som en 12-åring ibland som du skrev nån gång. =) Kramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela