Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

It runs in the family.

Publicerad 2008-12-13 00:41:19 i Allmänt

Vilken mysig dag det har varit!

Mötte barnen vid tåget i förmiddags, sen åkte vi hem och drack julmust och åt lussekatter. I väntan på att min mobil skulle ladda klart innan vi kunde åka in till stan igen sjöng vi jullåtar och tittade på en massa klipp på nätet. Det värmer i hjärtat när jag märker att både Linnéa och Noah älskar musik mer och mer och verkligen har KOLL på låtar och texter. Skönt att veta att dom insett vad som är viktigt i livet. :)

I stan handlade vi godis, åt på donken och gick i leksaksaffärer innan det var dags att fara hemåt och titta på Idol-finalen. Värdig vinnare, ingen tvekan... men som sagt. Det här året har varit det sämsta. Känns inte som den riktiga stämningen finns kvar. Ser man rent krasst på det... vad är det dessa människor har gjort - egentligen? Sjungit covers... ja, grattis. Uppståndelsen blir genast ganska orimlig när man tänker i dom banorna... men jag missar å andra sidan aldrig ett avsnitt, så jag ska egentligen knipa igen. ;)

Vi har (efter att vi gjorde misstaget att youtuba på Johan Palms och Robin Bengtssons duett i Idol) haft We built this city som soundtrack hela kvällen! Det är ju helt omöjligt att sluta sjunga på den! :O  Lovar att det kommer vara det första vi gör vid frukostbordet imorgon också. Mina små godingar, nu sover dom gott.

Det ska jag också försöka göra. Natti!

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2008-12-13 22:17:44

Läste inte bloggen förrän nu och får en underbar känsla! Vet att barnen trivs och har det riktigt bra hos dig. Å ja de är faktiskt musikintresserade trots att de missade "Pepparkakasgubbarna"!Linnéa har önskat sig ABBA singstar och det var tur för vi hade redan köpt den och hoppats på att hon skulle önska sig den. Lycky us!!! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela