Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Fullspäckat.

Publicerad 2007-09-24 11:38:42 i Allmänt

Kom tillbaka från Gislaved med ett stort lass packning. Vi (Lotta, mamma och jag) var ju i Ullared i fredags och jag hittade en hel del. :) Dock inga höstskor, men jag får ta en rajd på stan snart. Dessutom har mamma skickat med mer lingonmos och inlagd gurka, vilket väger en del. Men nu kan jag fortsätta lyxa! Hehe. Mamma är bäst i hela världen. Jag tror att hon tycker det är kul att pyssla om och skämma bort, för bortskämd, det blir jag varje gång jag är hemma och hälsar på.

På tal om att vara bäst så har Bond sovit på "mitt" rum två nätter i rad nu och jag kan inte med ord beskriva hur sött det är när han sätter sej med huvudet bara några decimeter från mitt huvud för att kolla om jag är vaken. Saknar honom redan, faktiskt. Känns jättekonstigt att mamma bara haft honom i ett halvår, han är så självklar i vår familj nu. Snacka om skänk från ovan.

Upptäckte till min stora förvåning (och lättnad!) att det inte är nån skola varken imorgon eller på onsdag. (Och inte fredag heller, för den delen, haha.) Men det betyder ju knappast att man är ledig, måste plugga som fan den här veckan och skicka in jobbansökningar. Det underlättar dock en hel del att man slipper ta sej in till stan, sparar så otroligt mkt tid på det. Hinner med att träna och träffa älskling utan att stressa.

Idag är det dock skola, ska åka in om en timme ungefär. Och ikväll blir det världens tevefest. Jag som brukar säga att jag aldrig tittar på teve får äta upp mina ord. Kommer bo framför teven den här hösten känns det som. Ikväll är det Idol, Boston tea party och Dexter. Och både onsdagar och torsdagar är ju spikade, för jag har redan hunnit bli Heroes-tokig.

Nu är det dags att piffa till sej lite. See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela