Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Bäst i världen.

Publicerad 2007-10-28 16:09:34 i Allmänt

Helgen var naturligtvis perfekt. Klockan 12 i fredags steg Sara av sitt tåg och jag fick tårar i ögonen för att jag blev så glad att se henne! Vi tog en liten runda i Nordstan innan vi åkte hem till mej och åt grekisk sallad och tzatziki. Mätta och belåtna pratade och skvallrade vi och med en missunsam och kritisk inställning snokade vi på människor från förr på Facebook, haha.

På kvällen var det såklart dags för Idol-mys, och Frida, Carin och Jonathan kom och anslöt. Jag hade gjort bortglömd kaka (ja, det heter så och är supergott!) och köpt godis på kära 4-gott. Det enda som var fel med kvällen var förstås att fel person åkte ut, men det vet ju alla redan. Vi drack lite vin också och blev lagom lulliga.

Vi hade ställt klockan på 8 igår morse för att hinna åka in till stan och avnjuta frukostbuffén på Scandic. Jag åt så mycket så jag hade ont i kroppen flera timmar efteråt, men det var ändå värt det. Lite shopping på stan hanns med också, jag köpte en present till Linnéa som snart fyller år och lite julpynt. :) Har konstaterat att jag säkert kommer ha tusentals tomtar när jag är är 50. Men det är ju så roligt! Ser fram emot att hämta min jullåda i förrådet... kommer vara en alldeles speciell känsla.

Sara fick en make-over också, Frida förvandlade henne till rödhårig och det blev så snyggt! Så när Sara kommer fram till Jönköping om en knapp timme kommer hon vara hetaste bönan i stan. Fast det var hon iofs innan också.

På kvällen var vi bjudna till Daniel på mitt jobb som hade lite avslutningsfest. Han flyttar till Gävle på fredag, vilket är lite tråkigt. Känns som att det inte är sådär jättestor sannolikhet att man kommer träffa honom igen.

Efter det drog vi iväg till Styrbord Babord som alla tycks tala så väl om. Det var ett riktigt mysigt ställe! Kommer nog ge det fler besök. Ebbot från Soudtrack of our lives var där och jag kommer aldrig sluta gräma mej över att jag missade honom sjunga Instant repeater ´99. :( Men kvällen i övrigt var väldigt lyckad, och avslutades som sej bör på donken med två cheeseburgare. Vi somnade på bara några sekunder när vi kom hem.

Nu har Sara som sagt åkt igen, och det känns tråkigt. Men vi kommer ses snart igen, och så har vi börjat kolla datum och planera nästa lilla resa vi ska göra i gänget. Älskar mina vänner, ni är dom bästa man kan ha!

Resten av söndagen ska bli precis lika seg som den hittills varit. Men seg är inte synoymt med dålig. Jag njuter av att ta det lugnt. Snart kommer Daniel och då ska jag stilla mitt gosbehov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela