Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ensam kväll.

Publicerad 2007-11-03 23:12:17 i Allmänt

Känner mej helt muppig. (Muppig? Går jag i sjuan?) Har varit ensam hela dagen, och kommer så vara ända tills Daniel går av sitt pass vid midnatt. Och det har varit den t r å ki g a s t e dagen på mycket länge. Jag brukar normalt sett älska att vara för mej själv och trivas i mitt eget sällskap, men idag har jag bara längtat efter att något ska hända. Ensamhet är nog som allra bäst när det finns andra möjligheter precis runt hörnet. Som när jag fortfarande bodde hemma, då kunde jag vara ensam på mitt rum hur mycket jag ville, men sällskapet fanns en trappa ner.

Att ständigt vara ensam måste vara det värsta som finns. Jag beundrar folk som efter varje avslutad arbetsvecka kommer hem till en lägenhet dit telefonen aldrig ringer. Som inte har någon. Fattar inte hur dom orkar.

Jag ska faktiskt inte klaga. Även om jag känner mej ensam just nu så är jag ju inte det. Jag har någon som kommer hit och håller om mej snart och jag har människor som saknar mej. Det är inte illa pinkat.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2007-11-04 00:41:08

För jag är faktiskt Cajjo-dink!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela