Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Do you believe?

Publicerad 2007-11-21 00:16:21 i Allmänt

Jag önskar verkligen att jag kunde gråta, för jag tror jag behöver det. Men det känns som att det inte går längre.

Blev så irriterad på "superfemman" igår. Alla svarade, helt självklart och som om dom visste, "nej" på frågan om det finns ett liv efter detta. Håll käften på er. Bara för att ni vet så himla mycket så har ni inga sanningar, lika lite som nån annan har det. Ni vet egentligen ingenting om livet, det är för stort och underligt för att nån ska kunna påstå sej göra det.

Jag påstår inte att jag vet, så arrogant är jag inte, men sen pappa dog så tror jag. Och jag måste få tro. Inte minst för att det är en sån tröst.

Imorgon åker vi till Gislaved. Nu ser jag fram emot att lägga mej. Väntar bara på D, sen blir det kvalitetssömn.

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2007-11-24 23:14:44

Självklart ska du tro, något annat vore dumt. Jag har sedan barnsben bevittnat syner från andra sidan och vill tipsa dig om en bok som kanske kan ge dig lite värme och trygghet. Sylvia Browns - Mellan två världar. Man tar in det man vill ta in och sållar bort det man inte kan relatera till. Men visst finns det ett annat ställe, det riktiga. Det är vi här på jorden just när nog högst tillfälligt. Med risk för att låta lite för flummig bör jag avsluta tror jag. Din pappa är på en underbar plats, jag beklagar din förlust och saknad. Sköt om dig.

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-11-24 23:29:55

Som jag sa! =) Det första jag "såg" eller föreställde mig var din far med sina hängslebyxor och hunden på en fin plats. Du ska veta att jag tycker begravningen var så fin med alla blommor i höstfärger och kistan som verkligen såg så naturlig ut och passande det han gillade (skogen och jakt). Så skönt utan regn och med ett sånt dis. Ni var alla så fina. Din mamma och systrarna, alla med lockigt hår och stiliga kläder. Slår vad om att han skulle le av stolthet av den synen. Ta hand om dig, kramar! Jag menar absolut inte att jag vet nåt om livet efter dettas vara eller icke vara, men jag håller med om att det är så B med folk som "tror" sig veta. Alla tycker olika och det måste respekteras. Hursomhelst så känns det skönt att han inte längre har en sjuk kropp.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela