Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Adventslängtan.

Publicerad 2007-11-30 01:39:59 i Allmänt

Att det faktum att vi ska ha handledning imorgon och att jag därmed kommer få veta exakt hur mycket jag måste ändra i uppsatsen nästa vecka, samt ångesten över denna vetskap är nästan värt ett helt inlägg i sej. Men det får räcka med att jag konstaterar det.

Tänkte förut idag på att den här hösten har varit väldigt vacker vädermässigt, samtidigt som den har varit otroligt jobbig. All stress och allt som har hänt den senaste tiden har gjort att jag fått charmerande sura uppstötningar som gör min andedräkt till en pest för min omgivning. Känns ju kul att man efter tandborstning och explosionsmunskölj är lika ofräsch igen efter två minuter. Iofs är det ju logiskt att kroppen reagerar, men jag tycker ändå att det är lite fascinerande. Det glöms nog ofta bort att kroppen och själen liksom spelar i samma lag (förhoppningsvis).

Imorgon ska jag städa klart i min lägenhet och därefter julpynta. Det ska bli supermysigt. Längtar så till att tända det första ljuset. Men ännu mer längtar jag till nästa helg då Lotta kommer och hälsar på mej. Vi ska titta på Idol-final, dricka glögg, ha på oss mysbyxor, röka på min balkong och förmodligen trösta varandra lite. Sen blir det även lyxiga inslag i form av hotellfrukost. Ska bli härligt att ha henne här.

Saknar min familj hela tiden. Känns som att jag missar så mycket, men jag tänker inte på att även dom missar saker i mitt liv. Önskar ibland att jag kunde ta med mej Daniel och bara fly till Gislaved där två bra jobb och en schysst lägenhet väntade.

Framför allt saknar jag pappa. Det känns nästan som att den där biten av mej själv som fattas bara blir större och större istället för att läka ihop.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2007-11-30 10:54:21

Åååå(med Noah-uttal), nu längtar jag ännu mer till nästa helg!! Men det är bara en vecka kvar nu. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela