Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Det närmar sej med stormsteg!

Publicerad 2007-05-15 16:27:30 i Allmänt

Ja, nu är det snart flyttdags! Känner mej alldeles lycklig!

Var på Ikea i eftermiddag och beställde möbler och hemkörning. Nu är allt ordnat, så det är bara att vänta och ha tålamod. Summan jag handlade för gjorde att jag fick ett presentkort på 1000 kr! Det kan jag köpa en massa småpyssel för! Och nya gardiner kanske...

Fast även om jag inte tycks tro det så finns det ju faktiskt andra ställen än Ikea att handla på. Eftersom samtliga möbler som är i min ägo kommer därifrån kanske jag borde satsa på gardiner, krukor, dukar, prydnadssaker m.m från andra ställen? Ja, jag får faktiskt göra det. Det kanske inte är sådär jättekul att ha en lägenhet som ser ut som ett kataloguppslag.

F.ö. känns det helt meningslöst att gå på föreläsningarna på den här kursen. Lärarna gör inget annat än att läsa från overhead-bladen, och samtliga blad finns att ladda hem från vår kursportal. Så varje dag kastar man egentligen tre timmar i sjön. Om man därtill räknar tiden det tar att göra sej i ordning och ta sej till och från skolan är vi säkert uppe i fem timmar. Man hinner läsa ganska mycket litteratur på fem timmar om man säger så... Lärarna har ju dessutom påpekat flera gånger att föreläsningarna är helt frivilliga och att dom bara är att betrakta som ett pluggstöd. Tror att jag kommer tacka nej till det stödet från och med nu...

Ikväll blir det dans igen. Vi har bara fyra gånger kvar nu, vilket känns lite trist. Hade ju tänkt fortsätta med den avancerade kursen, men nu känner jag mej nästan sugen på att prova nåt helt nytt. Får se hur jag gör, nån slags fortsättning blir det iaf! Märker själv att det gett resultat, jag har blivit rörligare trots att jag bara dansar en gång i veckan. Simningen gör väl sitt till också, iofs. Måste säga att jag är jättenöjd med mina motionsvanor och att jag lyckats hålla dom. :)

Efter dansen ska jag åka till älsk, ta ett långt bad och gosa in mej i hans hals.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela