Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Idag börjar vardagen.

Publicerad 2007-06-18 18:17:00 i Allmänt

Så var helgen slut och det är dags att börja forma en slags jobbsommarvardag.

Börjar inte förrän 21 ikväll, vilket betyder att jag får åka härifrån kl 20. Det är snart ett dygn sen jag kom tillbaka från Landskrona och jag har inte gjort ett dyft. (Om man inte ser sovande, godisätande, tevetittande och gosande som ansträngande saker att ägna sej åt.) Eller jo, förresten, jag har fixat med en present till mamma. Har skickat iväg det till Lotta för granskning nu, hoppas att det blir godkänt.

Går av klockan 08 imorgon bitti, så det hela känns ganska soft. Att jobba natt är ingen större ansträngning (såvida det inte händer nåt oväntat, såklart.) Sen jobbar jag vanligt pass på torsdag och långpass på midsommarafton. Därefter blir det långledigt i fyra dagar, vilket betyder Gislaved! Hoppas att det blir badväder.

Allt går så overkligt fort på något vis. Snart är det ju dags för inflyttningsfesten också, och innan jag vet ordet av påbörjas sista terminen på socionomprogrammet.

Hjääälp!

Nu ska jag glo på lite teve innan det är dags att åka till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela