Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Hur orkar folk?

Publicerad 2007-06-21 18:04:42 i Allmänt

Jag upphör aldrig att förundras över den hets som ligger över alla högtider. Och midsommar är nästan värre än jul, till och med. (Nästan.) Idag gjorde jag det stora misstaget att åka till ICA för att handla lite till jobbet, och merparten av Partilles alla puckon måste befunnit sej där. Folk skrek och var otrevliga (både mot varandra och personalen) och allmänt dumma i huvudet. Samma visa på spårvagnen. (Skulle f.ö. in en sväng på bolaget efter jobbet, men det kunde jag ju kyssa adjö. Det är inte värt att stå i kö en timme för lite alkohol. Förhoppningsvis har mamma nåt jag kan köpa.)

Och jag vill bara frysa alla ett ögonblick och fråga vad i helvete som är problemet. Det är midsommarafton imorgon, inte hata-hela-världen-och-vara-sönderstressad-afton. Borde inte alla vara glada? All denna hets... jag orkar inte. På Aftonbladets hemsida idag är det en midsommarspecial. "DUKA VACKERT!" "BIND DIN EGEN MIDSOMMARKRANS!"

För att inte tala om alla matrubriker... ansjovistårta, räkrullar, lax, paj... Ursäkta, ansjovistårta?! Nu går skam på torra land. På midsommar kokar man lite nypotatis, öppnar en sillaburk, och öser på med gräddfil och gräslök. Och efteråt äter man jordgubbar, punkt slut. Varför måste man göra allt trendigt? Kan ingenting bara få vara som det är och alltid ha varit? Det blir hetsigare och hetsigare för varje år, och det känns inte alls bra.

Nu kanske ni tror att jag skriver såhär för att jag är bitter över att jobba imorgon, men det är jag inte - tro det eller ej. Tvärtom så ska det bli riktigt trevligt att fira med Kombogänget. Naturligtvis hade jag hellre varit hemma med familjen, men dom träffar jag på midsommardagen istället.

Och sill och jordgubbar finns på jobbet med. :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-06-21 19:39:06

Ja och därmed basta! =)

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-06-21 19:39:30

som sa det.. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela