Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ninna-ninna-ninna-naaa.

Publicerad 2007-07-28 21:04:29 i Allmänt

Visst är det underbart att läsa en skitbra bok? En bok som är så bra att man går omkring och längtar tills nästa gång man får tillfälle att läsa i den. Jag läser en sån bok nu. Egentligen borde jag läst den för länge sen; jag fick den av Dan för flera år sen. Men av någon anledning har det bara inte blivit av.

Den heter hursomhelst Hon går genom tavlan, ut ur bilden och är skriven av Johanna Nilsson. Ni som inte redan läst den (den gavs ut redan 1996, nämligen) bör snabbt som ögat göra det, för så berörd som jag blivit av den har jag inte blivit på länge. Jag tror inte att det går att inte känna en oerhörd empati för bokens huvudkaraktär, den lilla mellanstadieflickan Hanna, och den smärta hon genomlider.

Och bara Johanna Nilssons författarspråk är anledning nog att läsa boken. Jag fattar inte hur man kan skriva så träffande, skickligt, poetiskt och berörande när man bara är 21 år. Nu är hon ju lite äldre, och det ska bli kul att kolla upp böckerna hon skrivit sen debuten.

Kommentarer

Postat av: Dan

Publicerad 2007-07-31 00:56:20

Mmm, det där är en riktigt bra bok vill jag minnas. Kul att du äntligen läst den.

Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikblogg

Publicerad 2010-01-12 14:14:47

låter bra ju!! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela