Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

P3 Guld.

Publicerad 2007-01-25 10:48:53 i Allmänt

Japp, jag tittade på P3 Guld-galan igår och blev nästan överväldigad. Allting inleddes med att Mando Diao (som senare under kvällen vann två välförtjänta priser) spelade Long before rock 'n' roll och bättre kan det ju knappast bli. Trodde jag. För sen visade det sej att en av kvällens prisutdelare var Brett Anderson, min första kärlek! Helt knäppt. Det gör ingenting att han snart är 40 bast, Brett är ju alltid Brett liksom. Och snart släpper han sin första soloskiva, det ska bli mycket spännande. Längtar!

Och inte nog med det. För världens bästa The Ark framförde sin nya underbara låt, och just när jag trodde att kvällen inte kunde toppas spelade Timbuktu sin nya singel Karmakontot.

Inse hur mycket bra musik som kommer släppas inom en väldigt snar framtid!

Tyvärr händer det inte så ofta längre, men ibland väcks den där riktiga musiknörden till liv inom mej. Jag önskar på ett sätt att jag var sådär superengagerad och insatt som när jag var 15-16.

Musik är ju trots allt det bästa jag vet.

Nu ska jag läsa en stund innan det är dags för föreläsning.

Hej svej!

Kommentarer

Postat av: Purgatid

Publicerad 2007-01-27 10:18:40

Korveli.
Det är allt jag har att säga om saken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela