Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Tid till andra saker.

Publicerad 2007-12-18 10:27:52 i Allmänt

Har nyss kommit hem från en skön morgonpromenad. Bäst att passa på, ska inte vara i skolan förrän 13.15. Överhuvudtaget känns det nästan lyxigt att nu faktiskt ha tid till såna saker. Dom gånger jag rört på mej den senaste månaden kan jag räkna på ena handens fingrar, och det är hemskt. Men saker och ting kom liksom emellan.

Nu när jag alldeles strax kan lägga uppsatsen (och allt vad skolarbete heter) åt sidan kommer det bli mycket lättare att vara aktiv, ska bli så skönt. Jag mår mycket bättre när jag motionerar.

Igår frågade Daniels jobbarkompis om jag skulle vara här på nyår, och rent reflexmässigt svarade jag "Nej, jag ska vara hos mina föräl...min mamma" och då stack det till i magen. Jag ser verkligen fram emot julen, har längtat länge. Samtidigt känns det som att jag lurar mej själv. För det kommer ju att bli jobbigt. Kan bara föreställa mej hur ledsen mamma kommer vara klockan ett på julafton när vi ska börja äta och pappa inte doppar i grytan som vanligt.
När mina kompisar frågar hur det går, eller hur det känns nu såhär ett tag efteråt så känns det som att jag svarar på nåt helt annat. Inte så att jag ljuger, men det är nästan som att autopiloten är på.

Jag hoppas i alla fall att allt blir så bra som möjligt den här julen. Ska slå in lite julklappar till barnen nu.

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2007-12-19 19:27:41

ja! HAHAHAHA!!!ba, är det svårt?

Var faktiskt mest dig jag tänkte på när jag skrev det där...=) *krama*

Hörs i helgen min vän!
Puss å kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela