Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Mysbyxor och sushi.

Publicerad 2007-12-09 17:56:19 i Allmänt

En helg går ju alldeles för fort, men Lotta och jag har hursomhelst haft jättemysigt! Hon kom hit i fredags kväll och då vankades det förstås julfika och sen Idol-final med tacos, vin och godis. Mycket rättvist vann Marie och lite grann hejade man faktiskt på henne på grund av hur söt hennes pappa är. Tårarna har bränt till i ögonvrån varenda gång han visats i bild under hösten. När finalen var slut blev vi inspirerade och satte oss framför datorn och både sjöng och tittade på massa klipp på youtube. Vi var vakna till tre!

I går morse sov vi ganska länge, och efter frukost åkte vi in till stan för att spana på julklappar. En fika hanns det med också innan vi begav oss till Jul på Liseberg, vilket var det största (och enda) misstaget den här helgen. Fullproppat med folk, och inte blev det bättre julstämning av alla tjocka bromsklossar som ojade sej över att man höll en hastighet som överskred deras snigelfart. Vagga gärna fram och tillbaka i gångarna, det vore ju jättesynd om man skulle missa nåt litet godisstånd! Gaaaahhh! Tycker det är riktigt dåligt av Liseberg att dom tar in så fruktansvärt mycket folk, ingen kan ha njutit av tillvaron där igår. Vi bestämde oss för att åka därifrån ganska snart, och dividerade lite om hur vi skulle göra med mat för kvällen. Det vankades Babben & c:o, och eftersom vi båda ville se det gällde det att vara effektiv med tiden. Valet föll till slut på sushi (bland det godaste som finns) på Shop Stix, och med matkassen i högsta hugg styrde vi kosan mot spårvagnarna. 7:an kom i exakt rätt sekund, och vi stannade vid Kortedala torg för att titta in hos älsk och hyra en film. Klockan var oroväckande nära halv åtta, men vi beslutade oss för att det inte var hela världen om vi missade början. När vi kom hem upptäckte vi till vår stora glädje att programmet började tio minuter senare än vanligt! "Det här var bestämt av en högre makt", tänkte vi och kunde i godan ro värma misosoppan, dra på mysbrallorna och sedan bänka oss framför teven. Perfekt!

Idag gick vi upp i ottan (åtminstone för att vara helg) och åkte in till stan för hotellfrukost. Mätta som as begav vi oss sedan iväg till Media Markt där vi gjorde en del fynd. Älskar den affären! Idag köpte jag t.ex. Pippi-boxen (alltså alla teve-avsnitt) för 229 kronor! :D Skön känsla att utöka min barsliga samling.

Nu sitter Lotta på tåget hem, och det känns tråkigt. :/ Men jag får träffa henne och alla andra snart igen när jag får julledigt. Snart kommer Daniel hit, och då ska vi titta på Sagan om de två tornen (hur många gånger har jag sett den nu?). Måste skruva ner en massa saker från väggarna också, för imorgon ska det äntligen bli omtapetsering i sovrummet och hallen! YES! Inte en dag för tidigt.

Har kommit underfund med att jag inte är en utgång-människa alls längre. Nån gång kan det vara kul, men handen på hjärtat - blir man inte oftast besviken? Gång på gång peppar man upp sej, men förfesten är alltid mycket, mycket bättre. "Vi ska ha så jääävla kuuul!" Kommer nog inte ens ihåg senast jag hade skitkul på ett uteställe, och jag tror faktiskt inte att jag är den enda. Med risk för att kallas tråkig och torr så står jag för det. Sen är jag inte supersocial med folk jag inte känner heller, tycker mest det är jobbigt när främlingar ska komma fram och prata. Särskilt om dom är fulla och har köttmarknadsblicken. Att träffa mina vänner, däremot, är alltid roligt. Mer förfester åt folket! Haha.

Imorgon lämnas uppsatsen in. GANSKA skön känsla.

Kommentarer

Postat av: jennie

Publicerad 2007-12-10 11:53:47

men hej, jag hittade din blogg! :)
hoppas du mår bara bra. kram!

/balle

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela