Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Summering.

Publicerad 2007-04-23 13:26:25 i Allmänt

Jag fick tag i en biljett igår! :D Vilket betyder att jag alltså såg The Ark för elfte (tror jag) gången i mitt liv. Det var grymt att höra dom nya låtarna live, och Ola är... tja, han är Ola helt enkelt. Det finns inte ord. Igår när jag stod där i publikhavet och han började prata till introt av It takes a fool to remain sane fick jag tårar i ögonen när jag tänkte på hur mycket den här musiken betytt och fortfarande betyder för mej. Faktum är att The Ark kan vara anledningen till att jag sjunger i band idag. Hade det inte varit för att ett gäng småtjejer blev influerade, startade upp en liten ensemble och ställde upp i högstadieskolans talangjakt med nyss nämnda låt (och dessutom tog hem hela skiten!) skulle Mollie förmodligen aldrig bildats. Och om det inte hade hänt hade jag knappast sjungit i det band jag sjunger i nu.

Det är svårt att förklara för nån som aldrig varit så inne i ett band, men The Ark och deras budskap hade ett jättestort inflytande över mej när jag var 15. Det var som att nån bjöd in mej till en helt ny värld. Och även om jag inte är en bråkdel så tokig i dom nu som jag var då (även om jag förstår att det kan verka så för er som läser denna blogg) så sitter den där känslan kvar nånstans därinne, och jag blir så starkt påmind om det varje gång jag ser dom. På lördag är det för övrigt dags för gång nummer tolv. Längtar redan!

Helgen hos pännsan blev riktigt lyckad! Visserligen hann vi inte med hälften av allt vi hade tänkt göra, men det spelade ingen roll eftersom det är så skönt att softa tillsammans. Naturligtvis blev det även ett och annat tillskott i vårt aldrig sinande humorförråd... haha. :D

Idag när jag kom hem och kollade posten såg jag att jag hade fått vinstdelning från Preem. Det var en väldigt trevlig överraskning. 3000 oväntade kronor är ju inget man blir ledsen av direkt. :) Snacka om bra tajming, det ser ut som att sommarens ekonomi kan bli åtminstone lite bättre än förra årets.

Nu ska jag sätta tänderna i min hemtenta.... det är kanske inte lika upplyftande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela