Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Jag njuter.

Publicerad 2007-04-03 10:49:27 i Allmänt

Ja, jag får se till att njuta av studentlivet medan jag kan. Kommer knappast bli såna här lyxperioder när jag börjar jobba sen. Man fattar nog inte riktigt hur bra man har det som student... Visst, ekonomin är inte världens bästa. Men man får disponera sin tid precis hur man vill. Känner man för att sova bort en hel dag så är det liksom okej. (Inte för att jag gör det, jag är ju duktig!) Det är bara att ta igen det sen. Och jobbar man på ordentligt ett tag så kan man unna sej att få långledigt, så som jag gör nu.

Har varit iväg och simmat, och nu sitter jag här och smuttar på en supergod smoothie. Igår invigde jag nämligen stavmixern jag fick av Tomas i julklapp (!), och blev fast direkt. Snacka om att den kommer bli ett favoritredskap och att jag kommer leva på smoothies i sommar. Letade upp ett recept på Arlas hemsida, testa det vetja!

Banan/hallonsmoothie (1 person)
1 dl djupfrysta hallon
1/2 banan (jag tar dock nästan en hel)
1 1/2 dl mild yoghurt med honungssmak (vanilj går säkert också bra)

Skiva bananen, häll ner allt i mixern, mixa och njut!

Ska korrekturläsa papret en gång till nu. Frågan är om jag inte ska skicka in det sen? Så att allt är ur världen, liksom. Jo, det ska jag nog.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-04-03 13:40:12

Hejsan! Skönt att du är klar med den där uppgiften som hade ett förengelskat ord. Haha, det verkar vara ett sånt där typiskt sätt för lärare att känna sig lite flashiga ibland. Just att använda det ordet "paper". Tack för flyttkortsmeddelandet förresten! Ska kolla på nätet var det ligger. Kommer gärna och hälsar på dig i sommar om du är hemma där en del. Kommer säkert jobba rätt mycket, men nån dag/helg kan jag nog klämma in. Jag sitter och väntar på att få mitt taxikort nu så jag börjar jobba om ett par veckor. Rätt lagom att hinna få påskledigt, eller vara med de som har ledigt, först. =) Nu ska jag snart iväg och klippa mig. Kommer alltid på att jag borde göra det ungefär en gång i halvåret när det bara hänger ner. Ska du på nån festival i sommar? Jag eller vi har verkligen inga planer. Thomas ska nog hälsa på sina föräldrar i Kalix på sin semester, men jag kan nog inte det för min blir senare. Ska på konsert i Gbg i slutet av april nu. Ska se Within Temptation. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela