Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ibland skiner solen lite extra.

Publicerad 2007-04-12 17:04:33 i Allmänt

Idag är en sån där lyckad dag som kanske egentligen inte är så märkvärdig, men som man ändå sätter så otroligt mycket värde på. Små vardagliga ting som tillsammans blir en lycklig helhet. Flummar jag? Nå, låt mej.

Gick upp klockan sex och åkte och simmade. Efter badet gjorde jag en hårinpackning som gjort att mitt hår doftat ljuvligt hela dagen, bara en sån sak blir jag lite extra glad av.
    På väg till dagens seminarium som började kl 9.15 kände jag mej alldeles vårig och lycklig med superbra musik i mp3-spelaren. Denna känsla bekräftades av Veronica som utbrast "Vad du ser fräsch ut!" när vi möttes innan seminariet började. Såna kommentarer blir man ju inte ledsen av, direkt.

Efter skolan lunchade jag med Carin och Frida, och som alltid hade vi jättetrevligt. Jag är så glad och tacksam för mina vänner, det är nåt jag tänker på ofta. Vi pratade lite om den kommande resan till Köpenhamn och fick alla något drömskt i blicken. Kommer bli en succéhelg! :)

Nu i eftermiddag har en tjej varit och tittat på lägenheten, och lyckligtvis är hon intresserad! Detta betyder alltså att jag slipper betala en extra månadshyra i juni, snacka om LÄTTNAD! Det kanske till och med blir så att jag bestämmer mej för att åka till Hultsfred... Jag är lite kluven, det kostar ju ganska mycket pengar... å andra sidan har jag faktiskt ett speciellt konto avsett endast för den kommande sommaren och eftersom jag ska jobba nio veckor kommer det ändå inte bli tal om någon utlandsresa... så jag borde faktiskt unna mej, don't you think?

Jag ska fundera på't.

Och som om allt detta inte vore nog är jag alldeles dödskär i Prayer for the weekend som gått på repeat ända sen jag kom hem idag.

Har mycket glada känslor i kroppen idag, det känns så bra.

(Håller dessutom mina tummar allt jag kan för en viss person. Hoppas, hoppas!)

Kommentarer

Postat av: Abdulvanja

Publicerad 2010-02-02 11:55:45

Great site keep up the good work

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela