Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Första praktikdagen.

Publicerad 2006-09-04 17:53:17 i Allmänt

Jag är så glaaad!

Min första dag på praktikplatsen kunde knappast börjat bättre. På Nils Ericsson-terminalen träffade jag min handledare som just idag skulle ta samma buss som jag. Det kändes verkligen bra, inte minst för att jag då slapp vara nervös för entrén. Allt blev så naturligt, liksom. Och mottagandet var av högsta klass; jag kände mej välkommen med detsamma.
Det bästa är att några av de boende redan idag började att söka lite kontakt, vilket värmer i hjärtat. Såhär i början tänker jag hålla en väldigt låg profil och "låta dom komma till mej" istället för att tränga mej på i vad som faktiskt är deras hem.

Skönt att det äntligen kommit igång! (Enda nackdelen är att det tenderar att bli lite väl mycket kaffe, så jag får se upp för koffeinförgiftning. Haha.)

Och att slippa ha ångest över att man inte pluggar tillräckligt mycket, hur skönt är inte det? Tacka vet jag 8-16 och lediga kvällar! :D


Kommentarer

Postat av: Dan

Publicerad 2006-09-05 18:26:00

Kul att du kommer in i flytet. Men du får allt ta å sluta vara så trött varje dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela