Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Money, money, money.

Publicerad 2006-05-23 16:23:32 i Allmänt

Bland det värsta jag vet, det är att tänka på, tala om och behöva pengar. Visst hade jag tyckt att det skulle vara trevligt att vara löjligt rik, men att sträva efter det har aldrig varit - och kommer knappast bli - ett av mina mål i livet.

Så man kan inte kalla mej särskilt pengakåt. Det betyder inte att jag inte oroar mej. Jag har haft hur stora bekymmer som helst angående den kommande sommaren. Okej, inte "hur stora som helst", men jag har varit ganska... uppgiven. Jag visste att jag skulle klara att betala hyran och slippa vara hungrig, men det var i stort sett allt. Det fanns knappast på kartan att faktiskt göra saker.

Men det gör det nu! För jag har fått semesterersättning från förra året! Och tillsammans med min ordinarie lön gör det att jag kommer vara 8000 kronor rikare imorgon! :D

Igår sa jag till älskling: "Tänk vad livet kan vara bra ibland, jag väntade mej en puss och fick ett hångel!"

Exakt så känns det nu. Livet hånglade upp mej!



62179-24


Såhär känner jag mej nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela